NOVOSTI I OBAVIJESTI

Zbog pogoršanja epidemiološke situacije u Gradu Zagrebu i našoj regiji uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19, Ministarstvo zdravstva Republike Hrvatske donijelo je odluku da se od ponedjeljka, 2. studenoga 2020. godine u Kliničkoj bolnici Dubrava liječe samo bolesnici oboljeli od bolesti COVID-19.

S obzirom na epidemiološke okolnosti te prostorne i organizacijske mogućnosti KB Dubrava, posjete hospitaliziranim bolesnicima oboljelima od zarazne bolesti COVID-19 nisu dozvoljene.

  • INFORMACIJE O PACIJENTIMA

    Informacije o bolesnicima (smještaj bolesnika, podrška i pomoć) mogu se dobiti svakog dana od 7:30 do 19:30 sati na broj telefona: (01) 290 37 72. Informacije o zdravstvenom stanju bolesnika mogu se dobiti samo od osoblja na Odjelu gdje se bolesnik liječi.

    Ljubazno molimo da informacije o bolesnicima oboljele od bolesti COVID-19 traži jedan član najuže obitelji ili rodbine.

    Informacije o bolesnicima koji se liječe u Intenzivističkom centru (IC) mogu se dobiti svakog dana od 12:30 do 13:30 sati na brojeve telefona:

    • IC 1 – 091 4122 196
    • IC 2 – 091 4122 102
    • IC 3 – 091 4122 150
    • IC 4 – 091 4122 099

    Informacije o bolesnicima koji se liječe u Respiracijskom centru – RC (ranije “Psihijatrija” kat) mogu se dobiti svakog dana od 14:00 do 15:30 sati na brojeve telefona:

    • 091 4122 116
    • 091 4122 179
    • 091 4122 155

    Informacije o bolesnicima koji se liječe u Respiracijskom centru – RC (ranije “Zrakoplovna”) mogu se dobiti svakog dana od 14:00 do 15:30 sati na brojeve telefona:

    • 091 4122 107
    • 091 4122 188

    Informacije o bolesnicima koji se nalaze u Objedinjenom hitnom bolničkom prijemu (OHBP) mogu se dobiti svakog dana na brojeve telefona:

    • 091 4122 126

    Informacije o bolesnicima smještenima na Kirurškom odjelu mogu se dobiti svakog dana od 12:00 do 13:00 sati na brojeve telefona:

    • abdominalna kirurgija (01) 290 25 08
    • traumatologija I (ranije drugi Odjel abdominalne kirurgije) (01) 290 35 08
    • traumatologija II (ranije Kardijalna kirurgija) (01) 290 35 23

    Informacije o bolesnicima smještenima na Internističkom odjelu mogu se dobiti svakog dana od 14:00 do 15:30 sati na brojeve telefona:

    • gastroenterologija I (091) 4122 056
    • gastroenterologija II (091) 4122 191
    • endokrinologija (091) 4122 130
    • reumatologija (091) 4122 142 i (091) 4122 144
    • vaskularna kirurgija (091) 4122 088

    Informacije o bolesnicima smještenima na Odjelu neurologije mogu se dobiti svakog dana od 14:00 do 15:30 sati na brojeve telefona:

    • neurologija I 091 4122 143
    • neurologija II 091 4122 164
  • DOSTAVA OSOBNIH STVARI PACIJENTIMA PRICA-a

    Kako bi hospitalizirani bolesnici dobili potrebne osobne stvari, organizirana je dostava istih. Molimo članove obitelji i posjetitelje da osobne stvari koje žele dostaviti bolesnicima donesu na sjeverni ulaz glavne zgrade bolnice (ulaz C, “kod kapelice”), svakim danom od 12:00 do 18:00 sati. Bolničari će po pozivu djelatnika na ulazu preuzeti stvari i dostaviti ih bolesnicima.

    OSOBNE STVARI KOJE SE MOGU DONIJETI HOSPITALIZIRANIM BOLESNICIMA

    Toaletna torbica:

    • četkica i pasta za zube
    • češalj ili četka za kosu
    • gel za tuširanje, šampon za kosu
    • jednokratne britvice, pjena za brijanje

    Odjeća i obuća:

    • dvije (2) spavaćice i/ili pidžame
    • dva do tri (2-3) komada donjeg rublja
    • jedne (1) zatvorene papuče koje se mogu prebrisati
    • jedan do dva (1-2) para čarapa
    • jedan (1) kućni ogrtač

    Ostali predmeti:

    • mobitel, punjač, slušalice
    • naočale za čitanje, novine, knjige
    • ortopedska pomagala (proteze, slušni aparat i ostalo)

    Donošenje hrane nije preporučljivo.
    Za bolesnike smještene u Intenzivističkom centru (IC) nije dozvoljeno donositi osobne stvari.

    OBILJEŽAVANJE STVARI KOJE SE DONOSE PACIJENTU

    Stvari koje se donose pacijentu moraju biti u dobro zatvorenoj plastičnoj vrećici ili eventualno u malenoj torbi (ruksak).

    Na vanjskoj strani potrebno je čitko napisati flomasterom ili zalijepiti naljepnicu s navedenim sljedećim podacima:

    • ime i prezime pacijenta
    • odjel na kojem je pacijent hospitaliziran

    Djelatnik koji radi na epidemiološkoj trijaži na sjevernom ulazu u bolnicu će pri preuzimanju stvari zatražit potpis osobe koja ih je donijela. Bolničar koji odnosi stvari do odjela na kojem se pacijent nalazi potpisom potvrđuje da je preuzeo stvari i predao ih medicinskoj sestri na odgovarajućem odjelu.
    Podsjećamo na obvezu nošenja maske, dezinfekcije ruku, kao i držanje fizičke distance.

    POSTUPANJE SA STVARIMA UKOLIKO JE OBOLJELI OD BOLESTI COVID-19 PREMJEŠTEN U INTENZIVISTIČKI CENTAR (IC) I SA STVARIMA PREMINULOG PACIJENTA

    Ukoliko je oboljeli od bolesti COVID-19 zbog pogoršanja općeg stanja premješten u IC ili je pacijent preminuo na odjelu, osoba koja je navedena kao “osoba za kontakt” će preuzeti stvari pacijenta u dogovoru s osobljem odjela gdje je pacijent bio hospitaliziran te provesti dekontaminaciju stvari.
    Osoblje odjela dužno je pacijentove stvari spremiti u crnu vreću i obilježiti imenom i prezimenom pacijenta (nakit, novac, mobitel i ostale vrijedne stvari bit će stavljene u zip-lock vrećicu) i sve dokumentirati na obrascu: Preuzimanje osobnih stvari pacijenta KBD-SOP-RU 009.0X. Obrazac se ispunjava u dva primjerka (kopija se zalijepi na vreću popisanih stvari, a original ostaje u mapi – „izdane stvari pacijenata“ na odjelu). Djelatnik na sjevernom ulazu u bolnicu (C ulaz, “kod kapelice“) koji stvari predaje kontakt osobi obavezan je fotografirati popis stvari koji je zalijepljen na vreći i u evidencijskoj knjižici. Za predane stvari će, uz svoj potpis, zatražiti vlastoručni potpis i broj osobne iskaznice osobe koja preuzima stvari. Kontakt osoba svojim potpisom potvrđuje da je preuzela stvari sukladno popisu na obrascu Preuzimanje osobnih stvari pacijenta KBD-SOP-RU 009.0X koji se nalazi s vrećom sa stvarima.

    Crne vreće sa stvarima se do predaje kontakt osobi čuvaju na odjelu gdje je pacijent bio hospitaliziran. Vreću sa stvarima je prije predaje potrebno dekontaminirati 1 % otopinom Performa ili drugim sredstvom preporučenim od Povjerenstva za bolničke infekcije te se nakon toga ne smije otvarati.
    Napominjemo kako KB Dubrava ne može prihvatiti odgovornost za oštećene stvari i/ili gubitak stvari, uključujući i nestanak novca u vlasništvu oboljelih tijekom bolničkog liječenja. U slučaju hospitalizacije zbog bolesti COVID-19, mole se pacijenti da na bolničko liječenje ne nose veću količinu novca, nakit ili vrijedne stvari, te da se u slučaju posjedovanja vrijednih stvari iste popišu na odjelu i predaju kontakt osobi Upute o dekontaminaciji odjeće/obuće/osobnih predmeta nakon preuzimanja. Pri otvaranju vreće sa stvarima osoba mora nositi rukavice i kiruršku masku. Preuzeta odjeća se stavlja u perilicu rublja na temperaturu 60 ºC ili višu uz primjenu uobičajenih detergenata. Nakon stavljanja stvari u perilicu rublja, prije uključenja aparata, potrebno je skinuti i baciti rukavice i masku u vreću za otpad koja je pripremljena na mjestu rada. Ruke je potrebno temeljito oprati sapunom i tekućom vodom te potom uključiti perilicu rublja. Nakon sušenja, rublje se preporučuje izglačati, ovisno o vrsti tkanine. Obuća i ostali predmeti se, uz korištenje rukavica i kirurške maske, trebaju prebrisati dezinfekcijskim maramicama ili jednokratnim brisačem namočenim u dezinficijens. Na mjestu rada potrebno je u vreću za otpad baciti rukavice, masku i brisače ili maramice te temeljito oprati ruke sapunom i tekućom vodom.

  • BESPLATAN PRISTUP INTERNETU

    Klinička bolnica Dubrava pacijentima i zaposlenicima omogućuje besplatan pristup internetu putem bežične mreže.

  • PSIHOLOŠKA POMOĆ ZA PACIJENTE

    S obzirom na epidemiološku situaciju i nemogućnosti osobnog dolaska na ambulantni pregled i grupnu terapiju, Klinika za psihijatriju nastavlja pružati usluge putem telepsihijatrije.

    Narudžbe na brojeve telefona:

    • poliklinika (01) 2290-2604
    • dnevna bolnica (01) 2290-3006
  • PRITUŽBE I POHVALE

    Klinička bolnica Dubrava želi bolesnicima i drugim korisnicima svojih usluga pružiti sveukupnu zdravstvenu skrb na najvišoj stručnoj i etičkoj razini uz trajno poticanje edukacije svojih zaposlenika i kontinuirano poboljšanje sustava kvalitete.
    Glavne vrijednosti koje definiraju parametre kvalitete u našoj bolnici su dostojanstvo i zadovoljstvo ljudi, izbor i privatnost, dostupnost zdravstvene zaštite, učinkovitost i efikasnost naših zaposlenika. Pristup orijentiran prema pacijentima, profesionalna kompetencija i etika, profesionalna odgovornost, sustavni pristup svim djelatnostima i efikasno vođenje ustrojstvenih jedinica KB Dubrava čine temelj za primjenu, kontrolu i poboljšanje kvalitete zdravstvene zaštite pacijenata.
    Sve komentare, pritužbe i pohvale mogu se poslati na sljedeću e-mail adresu: skl@kbd.hr.

    Objavljena zahvala

  • PRAVA PACIJENTA

    PRAVA PACIJENATA I KAKO IH OSTVARITI ?

    Poštovani pacijenti,
    zbog Vaše sigurnosti i zadovoljstva te izgradnje međusobnog povjerenja, razumijevanja i partnerskog odnosa Vas kao pacijenta i zdravstvenih djelatnika, želimo Vas podsjetiti na Vaša prava regulirana Zakonom o zaštiti prava pacijenata (NN 169/04).

    Pravo na suodlučivanje i iznimka od prava na suodlučivanje.

    Pravo na suodlučivanje obuhvaća:

    • pravo na obaviještenost
    • pravo na prihvaćanje ili odbijanje određenog dijagnostičkog ili terapijskog postupka

    Ova prava mogu samo iznimno biti ograničena kada je to opravdano Vašim zdravstvenim stanjem.

    Pravo na obaviještenost i odbijanje primitka obavijesti

    Imate pravo na Vama razumljiv i pristupačan način biti potpuno obaviješteni o:

    • svome zdravstvenom stanju
    • preporučenim pregledima i zahvatima, prednostima i rizicima njihovog obavljanja ili neobavljanja te planiranim datumima za njihovo obavljanje
    • ishodu liječenja
    • svome pravu na odlučivanje o preporučenim postupcima
    • daljnjem tijeku pružanja zdravstvene zaštite
    • preporučenom načinu života
    • pravima iz zdravstvenog osiguranja.

    Ove obavijesti će Vam, na Vaš usmeni ili pisani zahtjev, dati liječnik koji Vam izravno pruža zdravstvenu uslugu. Vaše je pravo uvijek tražiti drugo stručno mišljenje o Vašem zdravstvenom stanju, koje je na Vaš usmeni ili pisani zahtjev obvezan dati liječnik odgovarajuće specijalizacije koji vam nije izravno pružio određenu zdravstvenu uslugu.
    Vaše je pravo da prije svakog postupka budete obaviješteni o imenima i osposobljenosti osoblja koje Vam izravno pruža zdravstvenu uslugu te da nakon svakog postupka budete obaviješteni o uspjehu ili neuspjehu i rezultatima postupka, kao i o razlozima eventualnih različitosti rezultata od očekivanih.
    Vaše je pravo pisanom i potpisanom izjavom odbiti primitak obavijesti o prirodi svoga zdravstvenoga stanja i očekivanom ishodu predloženih i/ili poduzetih postupaka i mjera.
    Ako ste osoba s punom poslovnom sposobnošću, ne možete se odreći prava na obaviještenost u slučajevima u kojima morate biti svjesni prirode svoje bolesti kako ne biste ugrozili zdravlje drugih osoba, ali imate pravo u pisanom obliku ili na bilo koji drugi vjerodostojan način odrediti osobu koja će umjesto Vas biti obaviještena.
    Vaše je pravo da budete obaviješteni čak i u slučajevima kad Vaš pristanak nije uvjet započinjanja terapije (npr. u hitnim slučajevima).
    Pravo na obaviještenost o pacijentu s umanjenom sposobnošću rasuđivanja, u skladu s dobi, odnosno s fizičkim, mentalnim i psihičkim stanjem ima njegov zakonski zastupnik/skrbnik.

    Pravo na prihvaćanje ili odbijanje dijagnostičkog ili terapijskog postupka

    Vaše je pravo prihvatiti ili odbiti pojedini dijagnostički ili terapijski postupak, osim u slučaju neodgodive medicinske intervencije čije bi nepoduzimanje ugrozilo život i zdravlje ili izazvalo trajna oštećenja zdravlja Vas samih ili drugih osoba. Prihvaćanje pojedinoga dijagnostičkog ili terapijskog
    postupka izražavate potpisivanjem suglasnosti.
    Slijepa osoba, gluha osoba koja ne zna čitati, nijema osoba koja ne zna pisati i gluhoslijepa osoba, prihvaća pojedini dijagnostički, odnosno terapijski postupak izjavom u obliku javnobilježničkog akta ili iskazanom izjavom pred dva svjedoka o imenovanju poslovno sposobne osobe koja će u njeno ime prihvaćati ili odbijati pojedini takav postupak.

    Zaštita pacijenta koji nije sposoban dati pristanak

    Za pacijenta koji nije pri svijesti, pacijenta s težom duševnom smetnjom te poslovno nesposobnog ili maloljetnog pacijenta, osim u slučaju neodgodive medicinske intervencije, suglasnost na prihvaćanje dijagnostičkog ili terapijskog postupka potpisuje njegov zakonski zastupnik/skrbnik koji u interesu pacijenta može danu suglasnost u bilo koje vrijeme povući potpisivanjem izjave o odbijanju postupka.
    Ako su interesi pacijenta i njegovog zakonskog zastupnika/skrbnika suprotstavljeni, dužnost je liječnika odmah o tome obavijestiti nadležni centar za socijalnu skrb.
    Ako se zbog hitne situacije ne može dobiti suglasnost zakonskog zastupnika/skrbnika, pacijent će se podvrći dijagnostičkom ili terapijskom postupku samo u slučaju kada bi zbog nepoduzimanja postupka bio neposredno ugrožen njegov ili tuđi život ili bi njemu ili drugima prijetila ozbiljna i neposredna opasnost od težeg oštećenja zdravlja. Postupak se može provoditi bez pristanka zakonskog zastupnika/skrbnika pacijenta samo dok traje navedena opasnost.

    Zaštita pacijenta nad kojim se obavlja znanstveno istraživanje

    Ako sudjelujete u znanstvenom istraživanju, Vaše je pravo dobiti preciznu i razumljivu pisanu obavijest o prirodi, važnosti, posljedicama i rizicima istraživanja te dati potpisanu suglasnost za sudjelovanje u istraživanju. Vaše je pravo dati pristanak i za sudjelovanje u medicinskoj nastavi. Za poslovno nesposobnog ili maloljetnog pacijenta, pristanak daje njegov zakonski zastupnik/skrbnik, koji u interesu pacijenta može suglasnost povući u bilo koje vrijeme.

    Zahvati na ljudskom genomu

    Zahvat usmjeren na promjenu ljudskoga genoma može se poduzeti samo za preventivne, dijagnostičke ili terapijske svrhe pod uvjetom da cilj promjene nije uvođenje bilo kakvih preinaka u genomu potomka pacijenta. Testovi koji ukazuju na genetske bolesti ili služe za identifikaciju pacijenta, kao nositelja gena odgovornog za bolest ili za otkrivanje genetske dispozicije ili podložnosti na bolest, mogu se obavljati samo u zdravstvene svrhe ili radi znanstvenog istraživanja vezanog uz zdravstvene svrhe i uz odgovarajuće genetsko savjetovanje.

    Pravo na pristup medicinskoj dokumentaciji

    Vaše je pravo dobiti pristup cjelokupnoj medicinskoj dokumentaciji koja se odnosi na dijagnostiku i liječenje Vaše bolesti te o svome trošku zahtijevati presliku medicinske dokumentacije. U slučaju smrti pacijenta, ako to pacijent nije za života izrijekom zabranio, pravo na uvid i zahtjev preslike medicinske dokumentacije ima bračni ili izvanbračni drug, punoljetno dijete, roditelj, punoljetni brat ili sestra te zakonski zastupnik/skrbnik. Protivljenje uvidu u medicinsku dokumentaciju pacijent daje pisanom izjavom solemniziranom od javnog bilježnika.

    Pravo na povjerljivost

    Vaše je pravo da povjerljivost podataka koji se odnose na stanje Vašeg zdravlja bude osigurana te da date pisanu izjavu o osobama koje mogu biti obaviještene o Vašem prijemu u KB Dubrava kao i o Vašem zdravstvenom stanju. Možete pismeno imenovati osobe kojima zabranjujete davanje tih podataka.

    Pravo na održavanje osobnih kontakata

    Tijekom boravka u KB Dubrava imate pravo primanja posjetitelja sukladno kućnom redu te pravo zabraniti posjete određenoj osobi ili osobama.

    Pravo na samovoljno napuštanje zdravstvene ustanove

    Vaše je pravo samovoljno napustiti KB Dubrava, osim u slučajevima kada bi to štetilo Vašem zdravlju i zdravlju ili sigurnosti drugih osoba. O namjeri napuštanja KB Dubrava morate dati pisanu izjavu ili usmenu izjavu pred dva istovremeno nazočna svjedoka koji potpisuju izjavu o Vašoj namjeri da napustite ustanovu.

    Podatak o samovoljnom napuštanju ustanove bez najave liječnik je obvezan upisati u medicinsku dokumentaciju pacijenta. Ako to nalaže zdravstveno stanje pacijenta, liječnik je obvezan o napuštanju ustanove bez najave obavijestiti osobu koju je pacijent ovlastio da može biti obaviještena. Ako je pacijent nesposoban za rasuđivanje, odnosno maloljetan, liječnik je obvezan obavijestiti njegova zakonskog zastupnika/skrbnika.

    Pravo na privatnost

    Pri pregledu, odnosno liječenju, a naročito prilikom pružanja osobne njege imate pravo na uvjete koji osiguravaju privatnost.

    Pravo na naknadu štete

    Vaše je pravo na naknadu štete sukladno općim propisima obveznoga prava. Ako smatrate da Vam je pri pružanju zdravstvene zaštite nanesena šteta, istu ćete moći potraživati podnošenjem tužbe nadležnom sudu. Molimo Vas da prije podnošenja tužbe upoznate Ured ravnatelja sa zahtjevom za naknadu štete kako bi spor pokušali riješiti mirnim putem.
    Ostala Vaša prava su zaštita od zlostavljanja, zanemarivanja i uznemiravanja, pravo na učinkovitu kontrolu boli, pravo na pružanje skrbi u sigurnom okruženju, pravo na unaprijed izrečene zahtjeve te pravo na podnošenje prigovora ili pritužbe upravi ustanove i/ili nadležnim tijelima.
    Ako ste nezadovoljni s pruženom skrbi i uslugama u našoj ustanovi, obratite se Vi ili Vaša obitelj ili Vaš zakonski zastupnik, odnosno skrbnik liječniku koji je odgovoran za Vašu skrb.

    Vaše je pravo istodobno podnijeti prigovor ili pritužbu ministarstvu nadležnom za zdravstvo.

    Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi

    • Ksaver 200a, 10000 Zagreb
      Kontakt: Vesna Sokol, dr. stom.
      Telefon: (01) 46 07 543
      Telefaks: (01) 46 98 379
      E-mail: vesna.sokol@mzss.hr
    • Bijeli telefon: 0800 – 200 063 (besplatni telefon)

    Pritužbe, pohvale, primjedbe, prijedlozi građana Republike Hrvatske vezano uz ostvarivanje prava na zdravstvenu zaštitu

    • Kontakt sa službenicima ministarstva 08:00 – 16:00
    • Automatsko snimanje poziva 16:00 – 08:00

    Tijekom boravka u bolnici molimo Vas da poštujete odredbe Kućnog reda i upute osoblja.

  • GDJE SE NALAZIMO?

    Klinička bolnica Dubrava nalazi se u gradskoj četvrti Dubrava u sjeveroistočnom dijelu grada Zagreba. Tramvajske linije koje voze u tom pravcu su broj 12 i 7 (okretište Dubrava) te 4 i 11 (okretište Dubec). Od okretišta Dubrava prema bolnici voze autobusne linije 232 i 205.

    Klinička bolnica Dubrava
    Avenija Gojka Šuška 6
    10 000 Zagreb
    Tel.: (01) 2902 444
    Fax: (01) 2860 259


    Prikaz veće karte